perjantai 16. kesäkuuta 2017

Tasapaksu arki

Ajattelin ensimmäisenä kertoa teille tilannepäivityksen viime vuoden askarruttavista asioista. Loppuvuoden askarruttaviin kirjoituksiin palaaminen oli ihan hauskaa, tosin aistin edelleen sen paniikin kirjoitusten taustalta. Nyt asiat ovat selkeämpiä ja paniikille voi vähän nauraakin. Siirrytään siis kuulumisiin, jotta tekin ymmärrätte miksi tämä tuntuu huvittavalta.

Viime vuoden marraskuussa tuskailin ja kipuilin paljon avoimena olevaa tulevaisuutta. Suurin kipupiste oli epävarma työpaikka. Sain siis lomailla joulukuun eikä loma tullut yhtään huonoon saumaan. Joulukuun puolessa välissä työkuviot selkenivät - siis keskellä mun lomaa. Mun ei tarvinnutkaan vaihtaa työpaikkaa vaan sain vakituisen pestin senhetkisestä työstä (joka on samalla se nykyinen työ)! Olin häkeltynyt, onnellinen ja helpottunut. Olen niitä edelleen, kun saan tehdä työtä, josta oikeasti tykkään. <3
Juhlamalja vakituiselle työlle!
Joulukuussa olleen loman aikana havahduin kotini ahtauteen. Asiaan vaikutti olennaisesti veljeni majailu mun luona eikä 30 neliötä ollut ihan sopiva kahdelle ihmiselle ja yhdelle koiralle. Vaikka tiesin veljeni olevan mun luona vain kuukauden (todellisuudessa 2-3 viikkoa). Myös lähestyvä putkiremontti askarrutti, kun tietoa sen alkamisesta ei varsinaisesti ollut. Oli vain ohut tieto sen olevan lähitulevaisuudessa. Sopivasti aprillipäivänä mun tavarat oli jo uudessa kodissa, jossa neliöitä on reilut 20 enemmän. Tykkään tästä kodista paljon ja aion kirjoittaa tästä oman kuvilla varustetun kirjoituksen. Tai kuvata sen videon! :)

Ja uuden kodin sijaitessa eri kaupungissa, oli myös otettava askel aikuisuuteen ja ostettava menopeli. Tästäkin saatte kuulla enemmän myöhemmin, koska ei se aivan mutkaton tapahtuma ollutkaan. Ja juuri niiden mutkien kautta ajelen nyt omalla autolla, joka a) toimii ja b) on juurin munlainen auto. Ainokin on onnellinen, kun saa istuskella auton kyydissä! Ja mä ehkä vielä onnellisempi, kun työmatkaan kuluu enää vain 30 minuuttia edelliset 1,5 tunnin sijaan! :)

Siinä askarruttavimpien kysymysten nykyiset tilanteet. Kuten voi huomata, tasapaksulta tuntuva arki ei välttämättä tarkoita sitä, etteikö elämässä tapahtuisi mitään! Näiden kuulumisten myötä kohti uusia kirjoituksia! :)

♥: Terhimaria

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti